niedziela, 2 listopada 2014

Zmiana operatora komórkowego - oszczędzaj na obniżeniu rachunku za komórkę

Jesteś abonentem T-Mobile, Orange, Plusa lub Play od kilku, a może od kilkunastu lat? Płacisz rachunki z których wysokości nie jesteś zadowolony? Zapamiętaj, że dla Twojego operatora komórkowego jesteś jedynie "numerem abonenta", która przynosi mu większy lub mniejszy zysk. Nie czuj źle rozumianej lojalności wobec Twojego obecnego operatora i jego marki. Jeżeli Twoja umowa z dotychczasowym operatorem dobiega końca, to czas kiedy powinieneś zacząć rozglądać się za nowymi ofertami.

Operator zacznie Cię stopniowo atakować ofertami przedłużeniowymi. Często już i pół roku przed terminem umowy. Zazwyczaj nie są one korzystne. To naturalne, w interesie operatora jest, abyś płacił więcej, a nie mniej. Zupełnie inne oferty są przedstawiane, kiedy złożysz wypowiedzenie. Z działem utrzymania zazwyczaj można wynegocjować i uzyskać lepsze oferty niż oficjalnie dostępne na stronach internetowych. Na pewno po wysłaniu wypowiedzenia nie warto siedzieć i czekać na telefon z biura utrzymania klienta, bo ten może nigdy nie nastąpić. Dlatego kiedy już masz potwierdzenie przyjęcia wypowiedzenia, połączyć się z działem utrzymania klienta i poprosić o przedstawienie oferty. Jeżeli nadal nie będziesz zadowolony z ofert, to czas na zmianę operatora.

Na rynku jest wiele atrakcyjnych ofertami między 20-50zł, które spełnią oczekiwania nawet wymagających użytkowników czyli mają nielimitowane minuty na komórki i stacjonarne oraz rozsądne pakiety danych, a także umowy na czas nieokreślony. Zazwyczaj są obwarowane różnymi warunkami, np. jedynie dla migrujących użytkowników oraz "tylko sim".

Branie telefonu komórkowego od operatora zresztą jest wielką pomyłką. Spłacasz urządzenie ze sporą nawiązką. Zdecydowanie korzystniejsze jest samodzielne nabycie telefonu komórkowego. Jeżeli jesteś fanem gadżetów i musisz zmieniać telefon co rok, to uderzać w telefony z wyższej średniej półki lub we flagowce. Ich utrata wartości z biegiem czasu jest najmniejsza, dzięki czemu będziesz mógł dołożyć mniej na zakup kolejnego topowego smartfona. Identyczna sprawa ma się z nabywaniem pozostałych urządzeń od operatora jak laptopy czy tablety. Laptop z oferty operatora to zazwyczaj słaby model o wartości rynkowej około 2 tys złotych. Ty natomiast nabierając się na taką ofertę spłacasz mu niekiedy kwotę około 3,5 do 4 tys, za którą można już nabyć średniej klasy notebooka.

Jak to wyglądało w moim przypadku? Od niepamiętnych czasów abonent sieci Era, obecnie T-Mobile. Nie tak dawno podpisałem aneks i miałem abonament w granicach 60zł za usługi bez limitu. Pewnego dnia otrzymałem wiadomość o podwyżce 5zł mojego "starego abonamentu", którą mogę zaakceptować bądź nie i pożegnać się z operatorem. To przelało czarę goryczy, bo operator potraktował mnie jak idiotę wymuszając podwyżkę lub przejście na drogie taryfy Jump. Nie czekając długo poszukałem w sieci i znalazłem atrakcyjną ofertę marki Red Bull Mobile obsługiwanej przez P4 (Play). Obecnie mój abonament wynosi 29zł, w tym nielimitowane rozmowy do sieci stacjonarnych i komórkowych oraz 2GB pakietu danych. SMSy są płatne, ale ich praktycznie nie wysyłam. Równie atrakcyjne oferty możecie znaleźć u  wirtualnego operatora Virgin Mobile.

Zachęcam każdego do szukania lepszych ofert. Zwłaszcza, że jakość usług świadczona przez poszczególnych operatorów jest podobna.


3 komentarze:

  1. Świetne informacje, z których na pewno bardzo chętnie skorzystamy. Jestem bardzo zainteresowana zmianami, jeśli chodzi o operatora komórkowego, ponieważ w końcu chciałabym mieć lepszy zasięg! Mam nadzieję, że z nowym operatorem będzie to możliwe. Dodatkowo zmieniając abonament chciałabym również dobrać sobie nowy telefon. Nowego operatora będę na pewno szukała z pomocą mobimapa.pl .

    OdpowiedzUsuń
  2. Również mam w planach zmianę operatora komórkowego, bo z obecnym współpraca nie układa się za dobrze. Nie wiem też jeszcze, jakiego wybrać, ale na szczęście jest strona https://movamobile.pl/ , która jest mi w stanie pomóc. Znajdziecie na niej bezpośrednio informacje związane z różnymi operatorami. Przybliżenie ich ofert, porównanie pakietów, sprawdzenie cen - to wszystko jest dla Was dostępne. Można na spokojnie usiąść sobie w domu i wszystko na spokojnie sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń